Серпень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Чер    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

“Навчимо Катрусю умиватись”


Інтегроване заняття з основ здоров’я

в другій молодшій групі

 

Тема.   Навчимо Катрусю умиватися.

 

Мета: закріпити з дітьми культурно-гігієнічні навички, уміння користуватись милом, рушничком, дзеркальцем; учити розуміти, що від чистоти тіла залежить здоров’я дитини; продовжувати вчити про органи чуття і їх функції; розвивати вміння стежити за своїм зовнішнім виглядом; привчати берегти своє здоров’я, бажання бути охайним; ознайомити з терміном “загартування; розвивати зв’язне мовлення; закріпити знання про властивості води як рідини.

Матеріал: лялька, дві ємкості з водою, мило, рушничок, дзеркальце, склянки з водою та трубочки на кожну дитину.

 

Хід заняття

Вітання:                                                                         Доброго ранку, сонце привітне!

                                       Доброго ранку, небо блакитне!

                                       Доброго ранку в небі пташки!

                                        Доброго ранку тобі і мені!

 

Вихователь: – Діти, погляньте будь ласка один на одного. Які ви? (Гарні, охайні, веселі, щасливі, здорові, чисті)

– А що потрібно робити, щоб бути здоровим? (Доглядати за собою, вмиватись, чистити зуби, не їсти чіпси, мити яблука)

Чути плач дитини

Вихователь: – Ой чуєте, хтось плаче? (Прихід ляльки Катрусі)

-Хто це? (Лялька) Як тебе звати? (Катруся) Що з тобою трапилось? (Впала і забруднилась) Так ти тому і плачеш?

– А ви, дітки, теж плачете коли потрапляєте в таку ситуацію? Чому? Як ми можемо допомогти Катрусі? (Вмити її).

Вихователь: – Діти, так як наша Катруся ще маленька і не вміє вмиватись то ми їй допоможемо.

– Що нам потрібно для того, щоб вимити Катрусю? (Вода, мило, рушничок)

Миття ляльки з поясненням дій.

Вихователь:- У нас є дві мисочки з водою. Поробуйтеяка в них водичка? (Тепла і холодна). Дітки, а як ви дізнались, що вода тепла чи холодна? (Пальчиками. Ваші ручки, пальчики і все наше тіло покрите шкірою, яка відчуває температуру (тепла, холодна гаряча).

–  А якою водичкою ми будемо мити ляльку? (Теплою). Як ми будемо це робити? (Намочимо мило і руки, намилимо, змиємо водою, витремо рушником). Ащо ми змиваємо водою? (Бруд, мікроби).

– А для чого нам холодна вода, коли ми вмиваємосьнею? (Для загартування наших, щічок, носика, рук).

– Ну що ж давайте мити нашу грязнульку. (Плач ляьки)

Вихователь: – Діти, Катруся боїться води, давайте миїї забавимо, розкажемо потішку про водичку:

Хлюп, хлюп, водидичко,

Хлюп, хлюп на личко

І на ручки, і на ніжки

Хлюп, хлюп, хлюп,

Хто буде куп, куп

По водичці хлюп, хлюп

Буде мило піниться

І бруд кудись подінеться.

Личко, личко мить

Водички теплої полить

І ручки, ручки мить

Водички теплої полить

Катрусі рушничок подать

Катрусі будем ручки витирать

 

Вихователь:- Діти, наша Вже сама хоче гратися з водою. Давайте разом попросимо, щоб водичка вимила нашу Катю.

Водичко, водичко

Умий Каті личко,

Щоб очі сіяли,

Щоб щічки червоніли,

Щоб ротик сміявся,

А зубчик кусався.

Вихователь: А зараз витираємо Катрусі ручки і личко рушничком. Як правильно це робити ви ще раз покажете Катрусі  в грі.

Пальчикоа гра з імітацією рухів:

Узяли духмяне мило

Добре руки з ним помили.

Полетіли від води

Бризки з рук туди-сюди.

Рушничок я свій беру

Швидко ручки обітру.

Дидактична гра “Витри рушничком” (для закріплення частин тіла та його органів)

– Що я назву ви маєте витерти ніби рушничком. (Голову, брови, щоки, носик, шию, плечі, коліна, животик, спина, груди, лікті)

 

Дидактична гра “Назви, що я роблю”

– А зараз я витираюсь а ви називаєте що я витираю на собі. (Діти називають частини тіла та органи за рухами вихователя)

 

Фізкультхвилинка

                                                   Зараз вільну маємо хвилинку

Почнемо фізкультхвилинку

Наче пташки політаєм

Наче зайчик пострибаєм

Зараз будемо совою

І покрутим головою,

Ще й покліпаєм очима

І познизуєм плечима.

Заразглибоко вдихаєм

і тихесенько сідаєм.

 

Вихователь: Ми сьогодні говорили, що водичкою треба вмиватись, а ше для чого ми використовуємо воду? (Варити їсти, прати, поливати рослини, мити посуд, прибирати…)

 

Пошуково-дослідницька діяльність з водою за столами:

  1. Візьміть з одного стаканчика перелийте воду в інший і прислухайтесь до звуків. Що ми чуємо?(Вода ллється, дзюрчить). Якщо вона ллється, то вона яка?(Рідка, рідина). А чим ми це почули? (Вушками). Тоді для чого нам вуха? (Щоб слухати)
  2. Давайте в стакан з водою поставимо кольорову трубочку. Ви бачите її в стакані. Чому? Бо вода прозора (світла). А чим ми це бачимо? (Очима). То для чого нам очі? (Щоб бачити)
  3. Візьмемо стакан з водою і понюхаємо. Ми відчули якийсь запах? (Ні) А чому? (Тому, що вода без запаху). А чим ми це відчули? (Носиком) Тоді для чого нам носик? (Щоб нюхати і дихати)
  4. Тепер давайте поп’ємо водички. Водичка яка на смак? (Без смаку). Ачим ви це відчули? (Язичком). А для чого нам язик? (Що смакувати їжу, пробувати її) А де він знахождиться? (В роті)

Вихователь – Зараз ми з вами трохи пограємось. Візьміть трубочку вставте в стакан з водою, наберіть повітря в рот і видихніть в трубочку. Що вийшло? (Бульбашки). Пускаємо бульбашки.

 

Гра “Спіймай бульбашку”

 

Підсумок.

Що треба робити, щоб бути здоровим?

Що цікавого  видізнались про воду?

Чим ми відчуваємо яка водичка?

20170221_094246

20170221_094241

20170221_094114

20170221_093227

20170221_092823

20170221_092518

20170221_092326

20170221_092247

20170221_092216

20170221_091919