Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Жов    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Про методичну роботу

 Педагоги Зорянського ДНЗ (ясла-садок) – люди творчі, активні, працьовиті, талановиті і віддані своїй справі. Вони є ядром і опорою і всього колективу.

У своїй педагогічній діяльності педагоги в постійному творчому пошуку і активно впроваджують сучасні інноваційні педагогічні технології в навчально-виховному процесі:
– особистісно орієнтованого підходу;
– розвивального навчання;
– гуманізації педпроцесу. (1)

Для нас кожна дитина неповторна й унікальна, а тому нашим завданням є:
– збереження фізичного і психічного здоров`я дітей;
– надання можливості розкриття її особистісних якостей;
– розкриття і розвиток творчого потенціалу кожної дитини зокрема;
– допомогти дитині ввійти в сучасний соціум.

Сьогодення потребує педагога-новатора, здатного вносити у власну діяльність прогресивні ідеї, запроваджувати нововведення, винаходити щось корисне, а тому слід бути весь час в курсі новинок дошкілля. Таким центром в закладі є методичний кабінет.

Методичний кабінет

Методичний кабінет

 Всю методичну роботу скеровує і сплановує вихователь-методист вищої категорії зі званням “Старший вихователь” – Кузьмич Ніна Антонівна зі стажем 32 роки педагогічної діяльності.
Ніна Антонівна згрупувала педагогів і створила всі належні умови для творчого росту та самовдосконалення кожного педагога.

методичний кабінет

методичний кабінет

Методичний кабінет забезпечений всім необхідним, згідно вимог Типового положення про методичний кабінет:
– нормативно-правова база;
– навчально-методична література, фахові видання;
– навчально-дидактичний матеріал (демонстраційні посібники, дидактичний роздатковий матеріал тощо);
– комп’ютер та оргтехніка, відео- та фотоапарат;
– мультимедійний центр;
– дитяча література, іграшки, муляжі тощо.
В методкабінеті все систематизовано за розділами та видами матеріалу і є доступним для кожного педагога. Всі новинки дошкільного напрямку є в кабінеті і опрацьовуються педагогами. 3
Методична робота проводиться згідно перспективного та річного плану роботи систематично і планомірно, який складається на основі аналізу попередньої роботи з метою доопрацювання певних питань. Задіюється особистісно орієнтований підхід і в роботі з педагогами з метою росту їх професіоналізму.
Протягом навчального року ведеться контроль за навчально-виховним процесом кожного педагога. В результаті якого виявляємо позитивні зміни в професійності педагога, а також в разі потреби надання методичної допомоги, виявляємо певні творчі здобутки для педагогічного досвіду.
Велике значення педколектив приділяє підвищенню свого професійного рівня шляхом самоосвіти.
Методична робота проводиться з педагогами в таких формах, як:
 педагогічна рада; 4
 консультації для вихователів (фізінструктора, музкерівників);
 педагогічні читання, педгодини;
 семінари, семінари-практикуми;
 методичне об’єднання вихователів;
 тренінги;
 колективні перегляди занять;
 творча група тощо.

Активно в роботі з дітьми педагогами впроваджуються такі педагогічні інновації: 

– інтеграція освітнього процесу;OLYMPUS DIGITAL CAMERA
– індивідуалізація освітнього процесу;
– сучасне предметно-розвивальне середовище;
– інноваційні види сучасних занять;
– логіко-математичний розвиток (за БКДО);
– мовленнєвий розвиток (за БКДО та методикою А.Богуш);
– художньо-мовленнєва діяльність (за методикою А.Богуш);
– розвиток логічного мислення за системою Барташнікових;
– методика розвитку творчих здібностей за системою Л.Шульги;
– інтелектуальні ігри за системою Б.Нікітіна;
– виховання казкою за методикою Л.Фесюкової;
– формування духовних цінностей за положеннями М.Мельничук, Н.Химич;
– громадянське виховання дошкільників (за БКДО);

6
– гімнастика пробудження за М.Єфименком;
– розвивальне читання за методикою Л.Шелестової; та ін.. 7

Також задіюються педагогами в навчально-виховому процесі педагогічні ідеї Марії Мотессорі, Софії Русової, Василя Сухомлинського та на музичних заняттях система Карла Орфа. Кращі елементи з педагогічних досвідів колег.
Всі методичні заходи проходять з метою донесення до вихователів прогресивного, нового з теоретичної і практичної сторони. Весь педколектив готується творчо і є активними учасниками цих заходів.
На допомогу вихователям методистом розроблені папки з матеріалами до певної теми: “Сучасні технології дошкільної освіти, педагогічні інновації та ідеї”, “Нові підходи до планування освітнього процесу в ДНЗ за БП “Я у Світі”, “Громадянське виховання особистості дошкільного віку: суть, зміст, принципи, завдання” та ін.
Вихователем-методистом Кузьмич Н.А. були розроблені методичні рекомендації, щодо: 8
– ознайомлення дошкільників з елементарними економічними поняттями;
– проведення інтегрованих занять;
– організація роботи з підгрупою дітей, які поза заняттям;
– проведення занять з економічного виховання;
– ознайомлення дошкільників з державною символікою;
– організації та проведення сюжетно-рольових ігор;
– формування правил безпечної поведінки дошкільників; та ін.

Вихователь-методист Кузьмич Н.А. за активну діяльність має відзнаки:
– 2002, 2005, 2007 роки – грамоти районного відділу освіти;
– 2006 рік – грамота обласної профспілки;
– 2011 рік – Сертифікат переможцю 1 етапу конкурсу авторських рукописів “Найкращий у Світі дитячий садок”.
Педагоги нашого закладу беруть активну участь в районній ярмарці педагогічних ідей і займають призові місця.
На базі закладу кожен рік проводяться різні методичні заходи району (методичні об’єднання вихователів, музкерівників, психологів, фізінструкторів, семінари, Школа молодого вихователя, майстер-класи тощо) та області:
– 20010 рік – обласна інструктивно-методична нарада районних (міських) відділів освіти;
– 2013 рік – районний конкурс “Вихователь року”.  9 10
У 2013 році була проведена державна атестація дошкільного закладу і за її результатами було проатестовано роботу колективу з відзнакою.
Протягом 2005-2010 років педколектив поглиблено працював над питанням економічного виховання дошкільників і є опорним закладом з даної теми в районі. Над цією темою педколектив попрацював творчо і закінчив з високими результатами. З 2010 року працюємо над темою “Громадянське виховання особистості дошкільного віку” і маємо вже певні напрацювання, які будуть оформлені в педагогічні досвіди роботи.

Вивчені і узагальнені педагогічні досвіди:
* “Система роботи з економічного виховання в сучасному ДНЗ” – вихователь-методист Кузьмич Н.А.;
11*”Використання художньої літератури та усної народної творчості в економічному вихованні дошкільників” – вихователь Авега В.А.;
* “Організація пошуково-ігрової діяльності в економічному вихованні дошкільників” – вихователь Крупич В.А.
У закладі функціонують гуртки під керівництвом педагогів-ентузіастів:
– “Маленькі економісти” – вихователь Крупич В.А.;
– “Умілі рученята” (худ. праця) – вихователь Салата О.М.;
– “Веселі актори” (театр.д-сть) – музкерівник Швець Т.А..
На даний час в закладі є інтернет та працюємо над створеннм свого Інтернет-сайту.
В садочку весело і творчо проводимо різні конкурси, виставки, змагання як між дітьми, батьками так і працівниками ДНЗ. 1213

Велику роль педагоги відводять створенню предметно-розвивального середовища в групах. Всі групи забезпечені відповідно Типового положення та даної вікової групи.
Для навчально-виховного процесу виготовляють дидактичні посібники, роздатковий матеріал. Більш активізуючим є проведення в закладі конкурсів на: «Кращу дидактичну ляльку», «Склад числа», «Знай свої права дитино» тощо.
Було розроблено навчально-методичний посібник з економічного виховання «Економіка навчить як на світі жить» з розробкою конспектів занять на старшу групу та підбіркою дидактичних ігор.
Багато виготовляють атрибутів до ранкової гімнастики та занять з фізкультури.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA1516OLYMPUS DIGITAL CAMERA18

1920

В закладі уже склались свої традиції, які вносять емоційність, співдружність, святковість в життя колективу:
* привітання ювілярів;
* проводи на пенсію;
* святкування календарних та релігійних свят;
* привітання працівників, у яких випускники садочка та школи;
* вітання іменників.
Колектив нашого закладу бере активну участь у конкурсах художньої самодіяльності відділу освіти, в святкових дійствах села.
Громадськість села, батьки наших вихованців з повагою ставляться до нашої роботи, є активними помічниками у створенні хороших умов для дітей, відгукуються на наші ініціативи.

2122